Bristande kvalitet?

Var inne på facebook och såg att någon hade lagt upp en länk. Eftersom det av någon anledning inte verka fungera att lägga in länken så tar jag kortfattat upp vad som stod på hsv:s hemsida:
Stockholms universitets juristprogram har fått omdömet bristande kvalitet. Högskoleverket gör en uppföljning om ett år för att se om det har åtgärdats. Är bristen kvar kan universitetet förlora sitt examenstillstånd.
Jag blev inte munter när jag läste detta. Nu när jag precis har börjat på andra terminen och börjat känna att det känns bra så dyker den här tråkiga nyheten upp. Som tur är har juridiska fakulteten besvarat detta och det kan läsas här: http://www.juridicum.su.se/jurweb/aktuellt/visa.asp?newsid=1263&lang=swe
Kort sagt har åtgärder redan genomförts för att förbättra kvalitén. Jag kan tänka mig att jag inte var den enda som var orolig där ett tag. Det blev dock en kortvarig oro, tack och lov. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0