Provjobbat

Har inte varit förkyld sedan i vintras, men nu verkar det vara på gång igen. Halsen svider och jag känner mig frusen. Just när man kommit igång med studierna och träningen. Typiskt. Får hoppas att jag slipper feber i alla fall.
Som jag nämnde i ett tidigare inlägg ska jag eventuellt jobba lite ideellt. I fredags provjobbade jag för första gången på Juristernas hus. Det var dags för terminens introfest. Kom in strax innan 16 och blev introducerad till en väldigt trevlig tjej som skulle vara min ledsagare (eller vad man nu ska kalla det) under kvällen. Fick börja med att hjälpa till med att förbereda och sen vid 18 började det strömma in lite folk. I början var det ganska lugnt, men ju mer klockan blev, desto mer folk blev det och desto mer tryck. Fick prova på att jobba i baren, garderoben, entrén och köket. Emellanåt fick man också springa ut och samla in flaskor. Trots att det var väldigt intensivt, svettigt och kladdigt var det samtidigt roligt och jag ser fram emot nästa tillfälle jag ska provjobba, vilket troligen blir på onsdag. Håller tummarna för att jag inte är sjuk då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0