Träning

Som ni säkert har förstått så är träning en del av min vardag. Med handen på hjärtat kan jag säga att jag tycker att det är riktigt roligt att träna. Det är skönt att känna att det inte är något jag gör för att jag borde. Jag tränar i stort sett bara på kvällar. Ser det som en belöning att få komma iväg på ett pass i slutet av en dag. Det som har gjort det ännu roligare på senaste tiden är att jag börjat märka positiva förändringar med min kropp. Mycket tack vare att jag har börjat variera min träning mer - helt enkelt för att jag ska få lite av allt.
Är även noggrann med att se till att äta ordentligt innan och efter träning. Fick förra veckan smaka på hur det kan bli om man inte äter tillräckligt. Körde ett cirkelgympass och under andra varvet märkte jag att jag började må illa. Sedan tog det inte lång tid innan de svarta prickarna började dyka upp i synfältet. Sa till instruktören att jag mådde dåligt och snabbtänkt som hon var satte hon mig mot väggen. Det blev mycket bättre efter en vilostund och vatten, så jag kunde köra vidare. Insåg hur dumt det var att bara äta en macka på hela dagen. Var ledsen då och av den anledningen blev det för lite att äta.
Appropå äta.. av det jag hört och läst är protein bra (eller nödvändigt) att få i sig efter träning. Kvarg ska vara proteinrikt och idag i affären hittade jag kvarg med vaniljsmak. Är inte så förtjust i det, men just den här var faktiskt god.
Nu ska jag förbereda lite uppgifter inför seminariet imorgon.
 

Kommentarer
Postat av: Mark

Det är så skönt och roligt att träna=) o du är jätteduktig! Blir spännande att gå på dina pass sen också=)

2014-02-27 @ 20:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0